Skip to content
Technik Informatyk
Programowanie
|
SOiSK
|
Arkusze PDF
|
Kursy online
Wybierz pytanie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Pytanie 1. W obiektowym języku programowania klasę P utworzono, wykorzystując istniejącą klasę B. Które określenie nie opisuje tego działania?
Klasa P dziedziczy po klasie B.
Klasa P wywodzi się z klasy B.
Klasa P rozszerza klasę B.
Klasa P generuje klasę B.
Pytanie 2. Przedstawiony w postaci listy kroków algorytm służy do obliczania
najmniejszej wielokrotności liczby M.
N-tej potęgi liczby M.
iloczynu liczb N i M.
N silni
Pytanie 3. Zdjęcie przedstawia blok
operacyjny.
warunkowy.
startu/stopu.
wejścia/wyjścia.
Pytanie 4. W ramce zamieszczono kod źródłowy, w którym zastosowano instrukcję warunkową Switch. Jest ona
zbiorem warunków, które mogą być spełnione.
warunkiem zawsze spełnionym.
konkretnym warunkiem złożonym.
wielokrotnie zagnieżdżoną instrukcją Case.
Pytanie 5. W wyniku realizacji algorytmu otrzyma się
liczbę elementów tablicy.
wartość minimalną tablicy.
wartość maksymalną tablicy.
wartość średnią elementów tablicy.
Pytanie 6. Zapis a:=b+c; przedstawia instrukcję
podstawienia.
przypisania.
porównania.
zamiany.
Pytanie 7. Z którym ze słów kluczowych w języku C++ wiąże się pojęcie hermetyzacja danych?
Static
Volatile
Constant
Protected
Pytanie 8. Definiowanie struktury (rekordu) w języku C++ zaczyna się od słowa kluczowego
struct
type_struct
nazwa_struct
type_nazwa_struct
Pytanie 9. Metoda zstępująca programowania strukturalnego polega na
opracowaniu ogólnego planu rozwiązania problemu, który w każdym kolejnym etapie jest uściślany.
tworzeniu prostych procedur bibliotecznych.
zdefiniowaniu najprostszych procedur i stworzeniu na ich podstawie ogólnego rozwiązania.
programowaniu od szczegółu do ogółu.
Pytanie 10. Ile razy w podanym programie wykona się pętla dla n=0?
Ani razu.
i + 1 razy.
silnia razy.
Nieskończoną ilość razy.
Pytanie 11. Która z wymienionych instrukcji w języku C++ służy do wyprowadzania łańcucha s?
s << cout;
s >> cout;
cout << s;
cout >> s;
Pytanie 12. Przedstawiony symbol graficzny, jest stosowany w zapisie algorytmów do
obliczania długości wejściowego łańcucha znaków.
podjęcia decyzji, czy program ma zakończyć działanie.
wprowadzania wartości określonych zmiennych z klawiatury.
wywołania funkcji właściwej, zdefiniowanej przez programistę.
Pytanie 13. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?
Pojęcia obiekt i klasa można stosować zamiennie.
Zastosowanie obiektu wyklucza użycie klasy.
Klasa jest częścią składową obiektu.
Obiekt jest reprezentantem klasy.
Pytanie 14. Zamieszczona lista kroków przedstawia algorytm sortowania
szybkiego.
przez wybór.
bąbelkowego.
przez wstawienie.
Pytanie 15. Który z przedstawionych symboli graficznych oznacza blok komentarza?
A
B
C
D
Pytanie 16. Do reprezentacji średniej arytmetycznej należy użyć typu danych
real.
long int.
integer.
byte.
Pytanie 17. Zmienne w oraz t zadeklarowano jako char *w, t[10];. Wskaż przypisanie adresu tablicy t wskaźnikowi w.
w=&t;
t[0]=w;
w=t;
*w=t;
Pytanie 18. Fragment programu jest
tablicą.
unitem.
strukturą.
procedurą.
Pytanie 19. Która z wymienionych instrukcji języka C++ powoduje opuszczenie funkcji i w razie potrzeby ustawienie wartości zwracanej?
goto
break
return
continue
Pytanie 20. W wyniku użycia polecenia route ustawiono
koszt metryki na 0 przeskoków
adres docelowej sieci na 192.168.35.0
25 bitową maskę dla adresu docelowego
maskę 255.255.255.0 dla adresu IP bramy 192.168.0.2
Pytanie 21. Która z wymienionych procedur Turbo Pascala tworzy nowy plik o nazwie skojarzonej ze „zmienną-plikową" i udostępnia go do zapisu w nim danych?
Reset.
Assign.
Append.
Rewrite.
Pytanie 22. Aby złożyć komputer z podzespołów, wykorzystując obudowę SFF, należy wybrać płytę główną w standardzie
BTX
WTX
E-ATX
mini ITX
Pytanie 23. Przedstawiony algorytm w postaci listy kroków porządkuje ciąg n liczb od największej do najmniejszej metodą przez wybór. Ilu porównań wymaga, w najgorszym wypadku, porządkowanie tą metodą ciągu 4 liczb?
3 porownań.
4 porownań.
6 porownań.
8 porownań.
Pytanie 24. Który z algorytmów przedstawionych w postaci listy kroków odpowiada schematowi blokowemu?
A
B
C
D
Pytanie 25. Zamieszczony algorytm przedstawia strukturę sterującą instrukcji iteracyjnej
While-Do
Repeat-Until
For - Do - To
For - Downto - Do
Pytanie 26. Podczas testowania nowego programu okazało się, że nie działa on prawidłowo. Jakiego narzędzia należy użyć do wykrywania błędów wykonania?
Konwertera.
Debuggera.
Kompilatora.
Linkera.
Pytanie 27. Ile instrukcji inkrementacji występuje w programie napisanym w języku C/C++?
1
2
3
4
Pytanie 28. Rysunek przedstawia schemat blokowy algorytmu, na którym liczba bloków decyzyjnych wynosi
1
2
3
8
Pytanie 29. Do uruchomienia pliku wykonywalnego, przygotowanego dla innego systemu operacyjnego służy
debuger.
emulator.
konwerter.
kompilator.
Pytanie 30. Jaką instrukcję zawiera przedstawiony fragment programu w języku C/C++?
Pętli.
Wyboru.
Warunkową.
Skoku.
Pytanie 31. Do wywołania trybu graficznego w języku Turbo Pascal służy funkcja
InitGraph
RunGraph
StartGraph
CloseGraph
Pytanie 32. W programach strukturalnych nie należy stosować instrukcji
if ……. then ……..else
repeat ………. until
goto
for
Pytanie 33. Instrukcja for może być zastąpiona instrukcją
case
while
switch
continue
Pytanie 34. Przedstawiona poniżej procedura rekurencyjna druk(n:integer), wywołana z parametrem 5, spowoduje wpisanie na ekranie komputera
liczby 0.
liczby 5.
ciągu liczb 1,2,3,4,5.
ciągu liczb 5,4,3,2,1.
Pytanie 35. Na przedstawionym schemacie blokowym algorytmu występują
trzy bloki decyzyjne.
dwa bloki wykonania działań.
trzy bloki wykonania działań.
dwa bloki wprowadzania danych/wyprowadzania wyników.
Pytanie 36. Symbol przedstawia blok