Wybierz pytanie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Pytanie 1. Linia programu o treści a:- random(10)-5; napisana w języku Pascal pozwala wylosować liczby z przedziału
Pytanie 2. Przedstawiony fragment programu w języku Pascal zawiera
Pytanie 3. Która z wymienionych procedur Turbo Pascala tworzy nowy plik o nazwie skojarzonej ze „zmienną-plikową" i udostępnia go do zapisu w nim danych?
Pytanie 4. Przedstawiony kod źródłowy, zapisany w języku C++, ma za zadanie dla wprowadzanych dowolnych całkowitych liczb różnych od zera wypisać
Pytanie 5. Wynikiem działania programu jest
Pytanie 6. Fragment programu jest
Pytanie 7. Przedstawiona deklaracja dotyczy typu
Pytanie 8. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?
Pytanie 9. W wyniku wykonania zamieszczonego programu, na ekranie monitora wyświetlone zostaną następujące liczby:
Pytanie 10. Na schemacie blokowym algorytmu zamieszczono symbol graficzny
Pytanie 11. W języku programowania C/C++ warunek instrukcji if (x<-5 || x>2) x++; jest spełniony dla wartości zmiennej x równej
Pytanie 12. Zapis a:=b+c; przedstawia instrukcję
Pytanie 13. W zmiennej ma być przechowywana informacja w postaci liczbowej o numerze dnia w danym miesiącu. Który z typów w języku Pascal należy zastosować, aby kompilator zarezerwował najmniejszą ilość pamięci?
Pytanie 14. Rysunek przedstawia symbol graficzny bloku
Pytanie 15. W języku programowania C/C++ do organizacji pętli stosuje się instrukcję
Pytanie 16. Aby zadeklarować pole klasy, do którego mają dostęp jedynie metody tej klasy i pole to nie jest dostępne dla klas pochodnych, należy użyć kwalifikatora dostępu
Pytanie 17. W języku ANSI C łańcuch wprowadza się za pomocą specyfikatora
Pytanie 18. Destruktor w języku C++ to metoda
Pytanie 19. Która z poniższych instrukcji jest deklaracją tablicy trójwymiarowej?
Pytanie 20. Po wykonaniu przedstawionego fragmentu programu zmienna a będzie miała wartość
Pytanie 21. Program tłumaczący kod źródłowy na instrukcje maszynowe umieszczane w pliku pośrednim OBJ, to
Pytanie 22. Poniższy algorytm zapisany w postaci listy kroków przedstawia instrukcję
Pytanie 23. Przedstawiony symbol graficzny, jest stosowany w zapisie algorytmów do
Pytanie 24. Który z przedstawionych symboli graficznych oznacza blok komentarza?
Pytanie 25. Przekazywanie parametrów funkcji przez tzw. referencję, pozwala tej funkcji na
Pytanie 26. W języku C++ swiłch to instrukcja
Pytanie 27. Wskaż wyrażenie w języku C++ które generuje liczbę naturalną z zakresu [0;a]
Pytanie 28. Przypisanie zmiennej plikowej pliku o nazwie 'Nazwa', w języku Pascal dokonujemy za pomocą instrukcji
Pytanie 29. Zamieszczona lista kroków przedstawia algorytm sortowania
Pytanie 30. W języku programowania Turbo Pascal zastosowanie typu danych Byte w deklaracji zmiennej ograniczy wielkość przechowywanej w niej liczby całkowitej do
Pytanie 31. W kodzie źródłowym programu zastosowano procedurę z parametrami formalnymi. W momencie wywołania procedury następuje przekazywanie parametrów przez
Pytanie 32. W języku C++ zmienna o pojedynczej precyzji, to zmienna typu
Pytanie 33. Na przedstawionym schemacie blokowym algorytmu występują
Pytanie 34. Na rysunku przedstawiono schemat blokowy algorytmu umożliwiający
Pytanie 35. Zmienne w oraz t zadeklarowano jako char *w, t[10];. Wskaż przypisanie adresu tablicy t wskaźnikowi w.
Pytanie 36. Podczas testowania nowego programu okazało się, że nie działa on prawidłowo. Jakiego narzędzia należy użyć do wykrywania błędów wykonania?
Pytanie 37. Po wykonaniu podanego ciągu instrukcji zmienna z przyjmie wartość
Pytanie 38. Aby złożyć komputer z podzespołów, wykorzystując obudowę SFF, należy wybrać płytę główną w standardzie
Pytanie 39. Poniższy algorytm zapisany w postaci listy kroków zawiera
Pytanie 40. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?