Skip to content
Technik Informatyk
Programowanie
|
SOiSK
|
Arkusze PDF
|
Kursy online
Wybierz pytanie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Pytanie 1. Jaki będzie wynik działania przedstawionego za pomocą schematu blokowego algorytmu dla całkowitych liczb dodatnich a i b?
Różnica liczb a i b.
Wynik dzielenia a przez b.
Reszta z dzielenia a przez b.
Największy wspólny dzielnik a i b.
Pytanie 2. Plikiem konfiguracyjnym, który pozwala na zdefiniowanie ustawień PHP dla całego serwera, jest
my.ini
php.ini
httpd.conf
config.inc.php
Pytanie 3. W wyniku wykonania przedstawionej instrukcji iteracyjnej wyświetlone zostaną liczby
parzyste 0 - 98
parzyste 0 - 100
nieparzyste 1 - 99
nieparzyste 1 - 101
Pytanie 4. W zamieszczonym na rysunku algorytmie za odczyt lub zapis danych jest odpowiedzialny blok oznaczony cyfrą
1
2
3
4
Pytanie 5. Który z przedstawionych symboli graficznych oznacza blok kolekcyjny?
A
B
C
D
Pytanie 6. Na schemacie blokowym algorytmu znajdują się
jeden blok warunkowy i dwa graniczne
trzy bloki obliczeniowe i jeden warunkowy
dwa bloki obliczeniowe i dwa warunkowe
jeden blok wprowadzenia/wyprowadzenia danych i dwa wykonywania obliczeń
Pytanie 7. Które z wyrażeń logicznych zapisanych w języku C sprawdza, czy zmienna o nazwie zm1 należy do przedziału (6, 203> ?
(zm1 > 6) || (zm1 <= 203)
(zm1 > 6) || (zm1 != 203)
(zm1 > 6) && (zm1 <= 203)
(zm1 > 6) && (zm1 != 203)
Pytanie 8. W języku C, aby zadeklarować stałą, należy użyć
const
static
#CONST
#INCLUDE
Pytanie 9. Przedstawiona deklaracja dotyczy typu
okrojonego
zbiorowego
wyliczeniowego
wskaźnikowego
Pytanie 10. Którym słowem kluczowym, w języku z rodziny C należy posłużyć się, aby przypisać alternatywną nazwę dla istniejącego typu danych?
enum
union
switch
typedef
Pytanie 11. Schemat blokowy przedstawia algorytm
rekurencyjny.
warunkowy.
iteracyjny.
liniowy.
Pytanie 12. Który ze schematów blokowych jest przykładem algorytmu sekwencyjnego?
A
B
C
D
Pytanie 13. Załączony fragment kodu źródłowego w języku Turbo Pascal to instrukcja
wyboru.
interacyjna.
warunkowa.
rekurencyjna.
Pytanie 14. Poniższy algorytm zapisany w postaci listy kroków zawiera
dwie operacje wyprowadzenia wyniku i jedną operację warunkową.
trzy operacje wprowadzenia danych i dwie operacje warunkowe.
trzy operacje wyprowadzenia wyniku i dwie operacje warunkowe.
dwie operacje wprowadzenia danych i jedną operację warunkową.
Pytanie 15. Poniższy algorytm zapisany w postaci listy kroków przedstawia instrukcję
wyboru.
iteracyjną.
warunkową.
rekurencyjną.
Pytanie 16. W ramce zamieszczono kod źródłowy, w którym zastosowano instrukcję warunkową Switch. Jest ona
zbiorem warunków, które mogą być spełnione.
warunkiem zawsze spełnionym.
konkretnym warunkiem złożonym.
wielokrotnie zagnieżdżoną instrukcją Case.
Pytanie 17. Aby złożyć komputer z podzespołów, wykorzystując obudowę SFF, należy wybrać płytę główną w standardzie
BTX
WTX
E-ATX
mini ITX
Pytanie 18. Wynik pola i obwodu prostokąta podawany jest w bloku
zakończenia.
operacyjnym.
warunkowym.
wejścia-wyjścia.
Pytanie 19. Wywołanie procedury Test(X,Y) polega na
zapisaniu w zmiennych X i Y ich zamienionych wzajemnie wartości.
znalezieniu mniejszej z liczb i zapisaniu jej w zmiennej Pom
znalezieniu większej z liczb i zapisaniu jej w zmiennej X.
zapisaniu w zmiennych X i Y ich podwojonych wartości.
Pytanie 20. Ile warunków występuje w poniższym algorytmie przedstawionym w postaci listy kroków?
Jeden.
Dwa niezależne.
Jeden, a w nim zagnieżdżony drugi.
Ilość jest uzależniona od wprowadzanych wartości zmiennej a.
Pytanie 21. Która z wymienionych instrukcji w języku C++ służy do wyprowadzania łańcucha s?
s << cout;
s >> cout;
cout << s;
cout >> s;
Pytanie 22. Indeksowanie tablic w C++ zaczyna się od
zera.
końca.
dwóch.
jedynki.
Pytanie 23. Przekazywanie parametrów funkcji przez tzw. referencję, pozwala tej funkcji na
komunikowanie się z drukarką.
usuwanie zmiennych dynamicznych.
przypisanie parametrom wartości typu rzeczywistego.
modyfikowanie wartości zmiennych znajdujących się poza tą funkcją.
Pytanie 24. W języku programowania C++ błędną nazwą zmiennej jest zapis
_7liczb
Archiwum_nr_321
12Liczb
lnt_
Pytanie 25. Aby wyszukać w bazie danych wszystkie rekordy zawierające interesujące nas informacje należy wykorzystać operację
sortowania bazy.
przeglądania bazy.
filtrowania rekordów
porządkowania rekordów.
Pytanie 26. Instrukcja for może być zastąpiona instrukcją
case
while
switch
continue
Pytanie 27. Instrukcję case t of … w przedstawionym fragmencie programu można zastąpić
instrukcją repeat ...until
pętlą sterującą for ... do
pętlą sterującą while ... do
trzema instrukcjami warunkowymi.
Pytanie 28. Zdjęcie przedstawia blok
operacyjny.
warunkowy.
startu/stopu.
wejścia/wyjścia.
Pytanie 29. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?
Pojęcia obiekt i klasa można stosować zamiennie.
Zastosowanie obiektu wyklucza użycie klasy.
Klasa jest częścią składową obiektu.
Obiekt jest reprezentantem klasy.
Pytanie 30. Zapis warunku (x > 0) lub (x < 100), przedstawionego w skrzynce decyzyjnej, będzie miał w języku Pascal postać:
If (x > 0) AND (x < 100) Then
If (x>0) NOT (x< 100) Then
If (x > 0) MOD (x < 100) Then
lf(x>0)OR(x< 100) Then
Pytanie 31. Programowanie w językach wysokiego poziomu wiąże się z częstym podejmowaniem wielu decyzji. W związku z tym w programie źródłowym języka Pascal należy zastosować instrukcję
While warunek Do
For wartość_początkowa To wartość_końcowa Do
Case wyrażenie Of
Repeat Until
Pytanie 32. Ile razy będzie wykonana operacja mnożenia, zgodnie z przedstawioną instrukcją pętli?
3
5
6
10
Pytanie 33. Warunek A nie jest równe B i C jest większe od D w języku C/C++ zapisuje się jako
A<>B AND C>D
A!=B AND C>D
A<>B && C>D
A!=B && C>D
Pytanie 34. Który z algorytmów przedstawionych w postaci listy kroków odpowiada schematowi blokowemu?