Skip to content
Technik Informatyk
Programowanie
|
SOiSK
|
Arkusze PDF
|
Kursy online
Wybierz pytanie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Pytanie 1. Technika rozwiązywania problemów dziel i zwyciężaj jest stosowana przy
sortowaniu zbioru metodą bąbelkową.
scalaniu dwóch ciągów uporządkowanych.
znajdowaniu elementu w zbiorze nieuporządkowanym.
znajdowaniu elementu w zbiorze uporządkowanym metodą połowienia przedziału.
Pytanie 2. W języku Pascal różnica między funkcją a procedurą polega na tym, że
funkcja zwraca wartość, a procedura nie.
do funkcji jako parametr można przekazywać zmienną, a do procedur tylko wartość.
do procedury jako parametr można przekazywać zmienną, a do funkcji tylko wartość.
funkcja może być zdefiniowana z tylko jednym parametrem, a procedura z wieloma.
Pytanie 3. Który z symboli, stosowany w schematach blokowych, oznacza operacje wejścia/wyjścia?
A
B
C
D
Pytanie 4. Zapis a:=b+c; przedstawia instrukcję
podstawienia.
przypisania.
porównania.
zamiany.
Pytanie 5. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?
Pojęcia obiekt i klasa można stosować zamiennie.
Zastosowanie obiektu wyklucza użycie klasy.
Klasa jest częścią składową obiektu.
Obiekt jest reprezentantem klasy.
Pytanie 6. W wyniku wykonania zamieszczonego programu, na ekranie monitora wyświetlone zostaną następujące liczby:
0, 2, 4, 6
2, 3, 4, 5
0, 1, 2, 3
3, 4, 5, 6
Pytanie 7. Przeanalizuj program i określ, jaki będzie efekt jego działania
Zostanie utworzony plik pierwszy.txt z wpisem 100 oraz drugi plik drugi.txt z wpisem 5.5
Zostanie utworzony plik pierwszy.txt z wpisem 5, 5.5 oraz pusty plik drugi.txt
Zostanie utworzony plik drugi.txt z wpisem 5, 5.5 oraz pusty plik pierwszy,txt
Zostanie utworzony plik pierwszy txt oraz drugi txt z wpisem 100
Pytanie 8. Który z algorytmów przedstawionych w postaci listy kroków odpowiada schematowi blokowemu?
A
B
C
D
Pytanie 9. Ile razy będzie wykonana operacja mnożenia, zgodnie z przedstawioną instrukcją pętli?
3
5
6
10
Pytanie 10. Ile instrukcji inkrementacji występuje w programie napisanym w języku C/C++?
1
2
3
4
Pytanie 11. Destruktor w języku C++ to metoda
wywoływana w momencie usuwania obiektu.
wywoływana w momencie tworzenia obiektu.
zwalniająca pamięć przydzieloną dynamicznie w obiekcie.
porządkująca pamięć operacyjną po usuniętych obiektach.
Pytanie 12. W wyniku wykonania przedstawionej instrukcji iteracyjnej wyświetlone zostaną liczby
parzyste 0 - 98
parzyste 0 - 100
nieparzyste 1 - 99
nieparzyste 1 - 101
Pytanie 13. W opisie programu C++ Builder jest wymieniona biblioteka VCL. Co oznacza ten skrót?
Visual Command Label
Virtual Command Label
Visual Component Library
Virtual Component Library
Pytanie 14. Instrukcję case t of … w przedstawionym fragmencie programu można zastąpić
instrukcją repeat ...until
pętlą sterującą for ... do
pętlą sterującą while ... do
trzema instrukcjami warunkowymi.
Pytanie 15. Linia programu o treści a:- random(10)-5; napisana w języku Pascal pozwala wylosować liczby z przedziału
<-5;4>
<5;15>
<5;10>
<0;5>
Pytanie 16. Na rysunku przedstawiano blok
wejścia/wyjścia.
obliczeniowy.
wywołania programu.
decyzyjny, warunkowy.
Pytanie 17. Zmienne w oraz t zadeklarowano jako char *w, t[10];. Wskaż przypisanie adresu tablicy t wskaźnikowi w.
w=&t;
t[0]=w;
w=t;
*w=t;
Pytanie 18. W języku programowania C/C++ warunek instrukcji if (x<-5 || x>2) x++; jest spełniony dla wartości zmiennej x równej
3
2
- 1
- 4
Pytanie 19. Rysunek przedstawia symbol graficzny bloku
iteracyjnego.
warunkowego.
wykonywalnego.
programu uprzednio zdefiniowanego.
Pytanie 20. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?
Pojęcia obiekt i klasa można stosować zamiennie.
Zastosowanie obiektu wyklucza użycie klasy.
Klasy tego samego rodzaju należą do jednego obiektu.
Dziedziczenie polega na tworzeniu klas na podstawie tzw. klas bazowych.
Pytanie 21. Wskaż wyrażenie w języku C++ które generuje liczbę naturalną z zakresu [0;a]
s = a + rand () % (a+1)
s = rand() % (a+1)
s = a + rand(a) %
s = rand(a)
Pytanie 22. Ile razy zostanie wykonana pętla WHILE po wykonania fragmentu programu?
0
1
2
3
Pytanie 23. Która z poniższych instrukcji jest deklaracją tablicy trójwymiarowej?
Public NowaTablica(3) As Double
Public NowaTablica{3} As Double
Public NowaTablica{9,3,3} As Double
Public NowaTablica(9,3,3) As Double
Pytanie 24. Deklarację tablicy liczb całkowitych o w wierszach i k kolumnach oraz nazwie tab w języku C++ dokonuje się za pomocą zapisu
int tab[w][k];
tab[w][k] int;
int tab[k][w];
float tab[k][w];
Pytanie 25. W języku C++ zmienna o pojedynczej precyzji, to zmienna typu
char
byte
float
integer
Pytanie 26. W języku Java klasa Scanner zapewnia komunikację z wejściem programu. Obiekt tej klasy utworzą instrukcje
A
B
C
D
Pytanie 27. Symbol graficzny instrukcji warunkowej posiada
tylko wejście.
tylko wyjście.
jedno wejście i jedno wyjście.
jedno wejście i dwa wyjścia.
Pytanie 28. Do reprezentacji średniej arytmetycznej należy użyć typu danych
real.
long int.
integer.
byte.
Pytanie 29. Przedstawiona poniżej procedura rekurencyjna druk(n:integer), wywołana z parametrem 5, spowoduje wpisanie na ekranie komputera
liczby 0.
liczby 5.
ciągu liczb 1,2,3,4,5.
ciągu liczb 5,4,3,2,1.
Pytanie 30. Schemat blokowy zawiera dwa bloki
wyboru.
operacji.
proceduralne.
wejścia-wyjścia.
Pytanie 31. Ile razy w podanym programie wykona się pętla dla n=0?