Skip to content
Technik Informatyk
Programowanie
|
SOiSK
|
Arkusze PDF
|
Kursy online
Wybierz pytanie:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Pytanie 1. W języku Java klasa Scanner zapewnia komunikację z wejściem programu. Obiekt tej klasy utworzą instrukcje
A
B
C
D
Pytanie 2. Linia programu o treści a:- random(10)-5; napisana w języku Pascal pozwala wylosować liczby z przedziału
<-5;4>
<5;15>
<5;10>
<0;5>
Pytanie 3. Aby przedstawiony fragment programu przypisywał wartość zero co piątemu elementowi tablicy, to w miejscu kropek należy wpisać
n=5
n++5
n+=5
n=+5
Pytanie 4. Tryb graficzny w języku programowania Turbo Pascal uruchamiany jest procedurą
Graph
InitGraph
RunGraph
StartGraph
Pytanie 5. Przedstawiona instrukcja języka C++ to instrukcja tworzenia
klasy pochodnej na podstawie dwóch klas bazowych.
klasy współpracującej z dwoma innymi klasami.
obiektu z dwiema składowymi publicznymi.
dwóch publicznych obiektów.
Pytanie 6. Przedstawiony algorytm w postaci listy kroków porządkuje ciąg n liczb od największej do najmniejszej metodą przez wybór. Ilu porównań wymaga, w najgorszym wypadku, porządkowanie tą metodą ciągu 4 liczb?
3 porownań.
4 porownań.
6 porownań.
8 porownań.
Pytanie 7. Przedstawiony blok reprezentuje czynność
zastosowania gotowej procedury lub funkcji.
wczytania lub wyświetlenia danych.
wykonania zadania w pętli.
podjęcia decyzji.
Pytanie 8. Do reprezentacji średniej arytmetycznej należy użyć typu danych
real.
long int.
integer.
byte.
Pytanie 9. Zapis a:=b+c; przedstawia instrukcję
podstawienia.
przypisania.
porównania.
zamiany.
Pytanie 10. Symbol przedstawia blok
operacji obliczeń na danych wejściowych.
komentarza Wejścia/Wyjścia.
wywołania podprogramu.
instrukcji Wejścia/Wyjścia.
Pytanie 11. W obiektowym języku programowania klasę P utworzono, wykorzystując istniejącą klasę B. Które określenie nie opisuje tego działania?
Klasa P dziedziczy po klasie B.
Klasa P wywodzi się z klasy B.
Klasa P rozszerza klasę B.
Klasa P generuje klasę B.
Pytanie 12. Wskaż typ zmiennej, która będzie zawierać najbardziej dokładny wynik dzielenia liczb całkowitych?
int
long
float
short
Pytanie 13. Który z przedstawionych symboli graficznych oznacza blok komentarza?
A
B
C
D
Pytanie 14. Zdjęcie przedstawia blok
operacyjny.
warunkowy.
startu/stopu.
wejścia/wyjścia.
Pytanie 15. Przedstawiony w postaci listy kroków algorytm przypisuje
wartość 0 wszystkim elementom macierzy.
wartość 1 wszystkim elementom macierzy.
wartość 0 elementom na przekątnej macierzy.
wartość 1 elementom na przekątnej macierzy.
Pytanie 16. W języku C/C++ zapisano instrukcję for(i=1;i<100;i=i+2). Jaką instrukcją można zastąpić zapis i=i+2?
i++
i=2+
i+=2
i=+2
Pytanie 17. Warunek A nie jest równe B i C jest większe od D w języku C/C++ zapisuje się jako
A<>B AND C>D
A!=B AND C>D
A<>B && C>D
A!=B && C>D
Pytanie 18. Na rysunku przedstawiano blok
wejścia/wyjścia.
obliczeniowy.
wywołania programu.
decyzyjny, warunkowy.
Pytanie 19. Ile razy w podanym programie wykona się pętla dla n=0?
Ani razu.
i + 1 razy.
silnia razy.
Nieskończoną ilość razy.
Pytanie 20. Jaka będzie wyświetlona wartość zmiennej K po wykonaniu załączonego fragmentu programu?
30
31
32
34
Pytanie 21. Schemat blokowy przedstawia algorytm znajdowania
największego wspólnego dzielnika dwóch liczb.
najmniejszej wspólnej wielokrotności dwóch liczb.
liczby maksymalnej w ciągu nieuporządkowanym.
liczby minimalnej w ciągu nieuporządkowanym.
Pytanie 22. Indeksowanie tablic w C++ zaczyna się od
zera.
końca.
dwóch.
jedynki.
Pytanie 23. Definiowanie struktury (rekordu) w języku C++ zaczyna się od słowa kluczowego
struct
type_struct
nazwa_struct
type_nazwa_struct
Pytanie 24. Na zamieszczonym fragmencie kodu programu napisanego w języku C++ ustawianie elementów tablicy odbywa się za pomocą sortowania
przez wstawianie.
bąbelkowego.
przez wybór.
szybkiego.
Pytanie 25. Symbol graficzny instrukcji warunkowej posiada
tylko wejście.
tylko wyjście.
jedno wejście i jedno wyjście.
jedno wejście i dwa wyjścia.
Pytanie 26. Liczbę 1 otrzymamy jako wynik działania
7 / 2
7 div 2
7 mod 2
7 * 2
Pytanie 27. Komentarze umieszczone w tekście programu komputerowego służą na przykład do
podziału programu na strony.
dołączania innych programów.
uruchamiania fragmentów programu.
wyjaśnienia działania fragmentów programu.
Pytanie 28. Którym słowem kluczowym, w języku z rodziny C należy posłużyć się, aby przypisać alternatywną nazwę dla istniejącego typu danych?
enum
union
switch
typedef
Pytanie 29. Wskaż wyrażenie w języku C++ które generuje liczbę naturalną z zakresu [0;a]
s = a + rand () % (a+1)
s = rand() % (a+1)
s = a + rand(a) %
s = rand(a)
Pytanie 30. Po wykonaniu podanego ciągu instrukcji zmienna z przyjmie wartość
5
3
2
0
Pytanie 31. Aby zadeklarować pole klasy, do którego mają dostęp jedynie metody tej klasy i pole to nie jest dostępne dla klas pochodnych, należy użyć kwalifikatora dostępu
public.
private.
protected.
published.
Pytanie 32. W języku programowania C/C++ do organizacji pętli stosuje się instrukcję
break
switch
if...else
do...while
Pytanie 33. Które zdanie, mówiące o obiektowych metodach programowania jest prawdziwe?
Pojęcia obiekt i klasa można stosować zamiennie.
Zastosowanie obiektu wyklucza użycie klasy.
Klasa jest częścią składową obiektu.
Obiekt jest reprezentantem klasy.
Pytanie 34. Instrukcje oznaczone literami X i Y w algorytmie znajdowania wartości średniej dodatnich elementów 10-cio elementowej tablicy liczb T[ ] to
X: i=i+1, Y: n=n+1
X: n=n+1, Y: i=i+1
X: n=n-1, Y: i=i+1
X: i=i+1, Y: n=n-1
Pytanie 35. Do uruchomienia pliku wykonywalnego, przygotowanego dla innego systemu operacyjnego służy
debuger.
emulator.
konwerter.
kompilator.
Pytanie 36. Ile razy będzie sprawdzany warunek na schemacie blokowym?